JACHT MORS TRIUMF 870
Jacht Mors Triumf 870 został zaprojektowany dla Yacht Charter Dariusz Wysokiński według najnowszych standardów ma sprostać nowym wysokim wymaganiom. Jest szybki, pojemny i wygodny dla 7-8 osobowej załogi. Zapewniają to 3 oddzielne kabiny. Wnętrzu można się poruszać z podniesioną głową aż do samej grodzi. W tej ostatniej jest duży stół zamocowany na skrzyni mieczowej. Wygodna i obszerna łazienka z pełną wysokością stania. Kambuz z dwupalnikową kuchenką, zlewozmywakiem z czystą wodą oraz lodówka. Kokpit mieści całą załogę i jest otwarty do pawęży. Skuteczne powierzchnie przeciwpoślizgowe gwarantują dobrą przyczepność.
Ożaglowanie Jachtu Mors Triumf 870 nie powinno sprawiać kłopotu nawet mniej doświadczonym żeglarzom natomiast bardziej wprawionym dać ogromną satysfakcję z pływania. Lazy jacki pozwalają na szybkie klarowanie żagla. Stateczność zapewnia balast wewnętrzny wlaminowany w dno o masie 1050 kG. Urządzenie ze sterem w jarzmie na pawęży- to rozwiązanie nie mające konkurencji przy żegludze na płytkich wodach z częstym dobijaniem do brzegu.
Zaprojektowany dla Yacht Charter D. Wysokiński przez Dr inż. Jerzego Pieśniewskiego przy w spół udziale Dariusza Wysokińskiego Jacht Mors Triumf 870 posiada kategorię projektową C
WYMIARY PODSTAWOWE JACHTU MORS TRIUMF 870 :
CAŁKOWITA DŁUGOŚĆ: 9.30 m
DŁUGOŚĆ KADŁUBA: 8.70 m
SZEROKOŚĆ CAŁKOWITA: 3.00 m
ZANURZENIE BEZ MIECZA: 0.38 m
MAKSYMALNIE Z MIECZEM: 1.75 m
WYPORNOŚĆ CAŁKOWITA: 3.6 t
BALAST Z PŁETWĄ MIECZA: 1.2 t
WYSOKOŚĆ NAD KLW.: 13 m
POWIERZCHNIA OŻAGLOWANIA: 39 m
GROT: 24 m
FOK: 15 m
GENAKER: 40 m
ZAŁOGA: 1 – 8 OS
KATEGORIA: CE C
SILNIK MAX: 12,5 kW
DANE BUDOWY I WYPOSAŻENIA JACHTU
KONSTRUKCJA JACHTU MORS TRIUMF 870:
- kadłub i pokład wykonany ręcznie z laminatu poliestrowo szklanego
- wzmocniona strefa denna, dziobnica oraz strefa podwięzi wantowych
- żelkot izoftalowy, anty osmotyczny, biały
- paski na kadłubie w kolorze bordowym
- pokład laminat poliestrowo-szklany, na przekładce z integralnymi powierzchniami antypoślizgowymi
- dodatkowe wzmocnienia wstawkami aluminium w miejscach montażu okuć
- balast 1050 kg wewnętrzny pod podłogą w mesie
- miecz 150 kg obrotowy z płyty stalowej
- ster zewnętrzny podnoszony z płetwą profilowaną i rumplem z knagami
NA POKŁADZIE – Przykładowa realizacja:
- duże wklejone okna na bokach nadbudówki z plexi
- suwklapa i sztorcklapy wykonane z plexi
- luk kotwiczny i dwie samoodpływowe bakisty w kokpicie
- 5 luków otwieranych (2 w kabinach 2 na pokładzie i 1 w kokpicie)
- 4 knagi cumownicze wykonane ze stali nierdzewnej (2 na dziobie i 2 na rufie)
- kosz dziobowy z ławeczką i stopniem zejściowym na którym jest mocowanie kotwicy
- kosze rufowe z ławeczkami
- podwójny sztormreling na 4 słupkach
- bloki zwrotne pokładowe 3 rolkowe
- stopery potrójne
- 2 kabestany szotowo/fałowe 16 ST samoknagujące
- szyny foka z wózkami zamontowane na nadbudówce
- szoty grota zamontowana do słupka w kokpicie
- talia achtersztagu zamontowana jest na koszach rufowych
TAKIELUNEK:
- maszt składany 11,00 m, profil duralowy wraz z okuciami
- bom 4,00 z okuciami i obciągaczem
- bramka do kładzenia masztu 6 przełożeń
- wanty wyrównujące przy kładzeniu zamontowane do pałąków
- wanty kolumnowe i stenwanty ze ściągaczami M 10
- takielunek 7/8 z 1 parą salingów
- fał grota, fał foka, topenanta, szoty foka, szoty grota, obciągacz bomu sprowadzone do kokpitu
- wszystkie fały i kable elektryczne poprowadzone wewnątrz masztu
ŻAGLE PODSTAWOWE:
- grot 23,47 m2, krój horyzontalny, 1 refbanta
- fok 14,90 m2, krój horyzontalny, z osłoną UV
- roler foka ze sztywnym sztagiem
ZABUDOWA – Proponowana realizacja:
- pokład z kadłubem są sklejone i zalaminowane na całej długości
- bogato wyposażone wnętrze wykonane ze sklejki szkutniczej w kolorze sapelli, obróbki z mahoniu
- kabina dziobowa oddzielona od mesy drzwiami, długość spania wynosi 2,2 m a na burtach zamontowane są półki, w dziobie jest otwierana szafka
- w salonie zabudowane są spania/siedzenia z oparciami a nad nimi po prawej i lewej stronie zamontowane są otwierane szafki. Kuchnia usytuowana na lewej burcie zawiera kuchenkę 2 palnikowa oraz zlew z wodą ze zbiornika wewnętrznego i lodówkę. Nad kuchnią zamontowana jest wisząca szafka na zastawę stołową, naczynia i przybory kuchenne a pod kuchenką i zlewem jest miejsce na garnki i zapasy jedzenia. Tablica elektryczna i mały stolik nawigacyjny usytuowane są po prawej stronie kabiny
- rufa to kabina/sypialnia oddzielona jest drzwiami od salonu posiada spania o długość 2,2m, oświetlona jest bulajem z kokpitu i z boku, zamocowana jest w niej długa półka
- toaleta wyposażona jest w WC, oraz umywalkę z laminatu podłączoną do systemu wody wewnętrznej, posiada wiele szafek i półek na drobny osprzęt
- oświetlenie elektryczne zawiera 8 punktów w kabinie i jeden w bakiście prawej, podłączone do akumulatora 12V, 70Ah, oświetlenie nawigacyjne oraz pokładu, ładowanie akumulatora prostownikiem, gniazdo podłączeniowe w forpiku oraz gniazdo 230V na tablicy rozdzielczej.