JACHT MORS TRIUMF 870

Logo Yacht

Jacht Mors Triumf 870 został zaprojektowany dla Yacht Charter Dariusz Wysokiński według najnowszych standardów ma sprostać nowym wysokim wymaganiom. Jest szybki, pojemny i wygodny dla 7-8 osobowej załogi. Zapewniają to 3 oddzielne kabiny. Wnętrzu można się poruszać z podniesioną głową aż do samej grodzi. W tej ostatniej jest duży stół zamocowany na skrzyni mieczowej. Wygodna i obszerna łazienka z pełną wysokością stania. Kambuz z dwupalnikową kuchenką, zlewozmywakiem z czystą wodą oraz lodówka. Kokpit mieści całą załogę i jest otwarty do pawęży. Skuteczne powierzchnie przeciwpoślizgowe gwarantują dobrą przyczepność.

Ożaglowanie Jachtu Mors Triumf 870   nie powinno sprawiać kłopotu nawet mniej doświadczonym żeglarzom natomiast bardziej wprawionym dać ogromną satysfakcję z pływania. Lazy jacki pozwalają na szybkie klarowanie żagla. Stateczność zapewnia balast wewnętrzny wlaminowany w dno o masie 1050 kG. Urządzenie ze sterem w jarzmie na pawęży- to rozwiązanie nie mające konkurencji przy żegludze na płytkich wodach z częstym dobijaniem do brzegu.

Zaprojektowany dla  Yacht Charter D. Wysokiński przez  Dr inż. Jerzego Pieśniewskiego  przy w spół udziale Dariusza  Wysokińskiego Jacht Mors Triumf 870 posiada kategorię projektową C

WYMIARY PODSTAWOWE JACHTU MORS TRIUMF 870 :

CAŁKOWITA DŁUGOŚĆ: 9.30 m
DŁUGOŚĆ KADŁUBA: 8.70 m
SZEROKOŚĆ CAŁKOWITA: 3.00 m
ZANURZENIE BEZ MIECZA: 0.38 m
MAKSYMALNIE Z MIECZEM: 1.75 m
WYPORNOŚĆ CAŁKOWITA: 3.6 t
BALAST Z PŁETWĄ MIECZA: 1.2 t
WYSOKOŚĆ NAD KLW.: 13 m

POWIERZCHNIA OŻAGLOWANIA: 39 m
GROT: 24 m
FOK: 15 m
GENAKER: 40 m
ZAŁOGA: 1 – 8 OS
KATEGORIA: CE C
SILNIK MAX: 12,5 kW

DANE BUDOWY I WYPOSAŻENIA JACHTU

KONSTRUKCJA JACHTU MORS TRIUMF 870:

  • kadłub i pokład wykonany ręcznie z laminatu poliestrowo szklanego
  • wzmocniona strefa denna, dziobnica oraz strefa podwięzi wantowych
  • żelkot izoftalowy, anty osmotyczny, biały
  • paski na kadłubie w kolorze bordowym
  • pokład laminat poliestrowo-szklany, na przekładce z integralnymi powierzchniami antypoślizgowymi
  • dodatkowe wzmocnienia wstawkami aluminium w miejscach montażu okuć
  • balast 1050 kg wewnętrzny pod podłogą w mesie
  • miecz 150 kg obrotowy z płyty stalowej
  • ster zewnętrzny podnoszony z płetwą profilowaną i rumplem z knagami

NA POKŁADZIE – Przykładowa realizacja:

  • duże wklejone okna na bokach nadbudówki z plexi
  • suwklapa i sztorcklapy wykonane z plexi
  • luk kotwiczny i dwie samoodpływowe bakisty w kokpicie
  • 5 luków otwieranych (2 w kabinach 2 na pokładzie i 1 w kokpicie)
  • 4 knagi cumownicze wykonane ze stali nierdzewnej (2 na dziobie i 2 na rufie)
  • kosz dziobowy z ławeczką i stopniem zejściowym na którym jest mocowanie kotwicy
  • kosze rufowe z ławeczkami
  • podwójny sztormreling na 4 słupkach
  • bloki zwrotne pokładowe 3 rolkowe
  • stopery potrójne
  • 2 kabestany szotowo/fałowe 16 ST samoknagujące
  • szyny foka z wózkami zamontowane na nadbudówce
  • szoty grota zamontowana do słupka w kokpicie
  • talia achtersztagu zamontowana jest na koszach rufowych

TAKIELUNEK:

  • maszt składany 11,00 m, profil duralowy wraz z okuciami
  • bom 4,00 z okuciami i obciągaczem
  • bramka do kładzenia masztu 6 przełożeń
  • wanty wyrównujące przy kładzeniu zamontowane do pałąków
  • wanty kolumnowe i stenwanty ze ściągaczami M 10
  • takielunek 7/8 z 1 parą salingów
  • fał grota, fał foka, topenanta, szoty foka, szoty grota, obciągacz bomu sprowadzone do kokpitu
  • wszystkie fały i kable elektryczne poprowadzone wewnątrz masztu

ŻAGLE PODSTAWOWE:

  • grot 23,47 m2, krój horyzontalny, 1 refbanta
  • fok 14,90 m2, krój horyzontalny, z osłoną UV
  • roler foka ze sztywnym sztagiem

ZABUDOWA – Proponowana realizacja:

  • pokład z kadłubem są sklejone i zalaminowane na całej długości
  • bogato wyposażone wnętrze wykonane ze sklejki szkutniczej w kolorze sapelli, obróbki z mahoniu
  • kabina dziobowa oddzielona od mesy drzwiami, długość spania wynosi 2,2 m a na burtach zamontowane są półki, w dziobie jest otwierana szafka
  • w salonie zabudowane są spania/siedzenia z oparciami a nad nimi po prawej i lewej stronie zamontowane są otwierane szafki. Kuchnia usytuowana na lewej burcie zawiera kuchenkę 2 palnikowa oraz zlew z wodą ze zbiornika wewnętrznego i lodówkę. Nad kuchnią zamontowana jest wisząca szafka na zastawę stołową, naczynia i przybory kuchenne a pod kuchenką i zlewem jest miejsce na garnki i zapasy jedzenia. Tablica elektryczna i mały stolik nawigacyjny usytuowane są po prawej stronie kabiny
  • rufa to kabina/sypialnia oddzielona jest drzwiami od salonu posiada spania o długość 2,2m, oświetlona jest bulajem z kokpitu i z boku, zamocowana jest w niej długa półka
  • toaleta wyposażona jest w WC, oraz umywalkę z laminatu podłączoną do systemu wody wewnętrznej, posiada wiele szafek i półek na drobny osprzęt
  • oświetlenie elektryczne zawiera 8 punktów w kabinie i jeden w bakiście prawej, podłączone do akumulatora 12V, 70Ah, oświetlenie nawigacyjne oraz  pokładu, ładowanie akumulatora prostownikiem, gniazdo podłączeniowe w forpiku oraz gniazdo 230V na tablicy rozdzielczej.
Close Menu